Запорізький автомобілебудівний завод

Єдине в Україні підприємство, яке володіє повним циклом виробництва легкових автомобілів, що включає штампування, зварювання, фарбування, спорядження кузова і складання автомобіля. На заводі створено і постійно удосконалюється якісно нове сучасне високотехнологічне виробництво, що відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 9001 версії 2000 року, і є значним внеском у розвиток державної економіки.

Офіційний сайт: http://www.avtozaz.com/

 

Динаміка розвитку автозаводу, пріоритетами якої є постійне прагнення удосконалювати власну продукцію, робота над втіленням нових ідей у життя і розширення модельного ряду автомобілів, свідчить про прогрес створення вітчизняного автомобіля.

СИСТЕМА І ПОЛІТИКА МЕНЕДЖМЕНТУ Якості

Політика якості підприємства спрямована на задоволення вимог і очікувань споживачів, вдосконалення системи менеджменту якості. Виробництво відповідає вимогам міжнародного стандарту ISO 9001:2000 і вимогам, висунутим партнерами ПАТ «ЗАЗ»:

 

забезпечує випуск високоякісної продукції і постійне її вдосконалення;
збільшує ступінь задоволеності споживачів;
визначає функції, повноваження і відповідальність всього персоналу, покращує взаємодію і взаєморозуміння персоналу;
підвищує результативність схвалюваних рішень;
постійно удосконалює процеси проектування, виробництва, контролю і управління;
підвищує результативність функціонування підприємства в цілому за рахунок пріоритету методів запобігання над методами усунення недоліків;
збільшує конкурентоспроможність підприємства.

 

Пресове виробництво

В результаті технічного переозброєння ПАТ «ЗАЗ» має можливість виготовляти всі без винятку деталі кузова Ланос і готове до постановки в пресове виробництво штампів будь-якої моделі автомобіля А, В, С, Е-класу. У виробництві знаходяться всі деталі кузовів «Ланос» (седан, хетчбек, фургон), «Славута», «Таврія-Пікап».

Пресове виробництво складається з трьох цехів - великого, середнього і дрібного штампування. У процесі виготовлення деталей автомобілів задіяне обладнання автоматичні лінії розкрою «AIDA», багатопозиційні прес-автомати «FAGOR», «Hitachi Zosen», «Erfurt», «Ravne», для завантаження, передачі і відвантаження деталей застосовуються автоматичні лінії.

Обладнання не має аналогів на території СНД і в цілому дає підприємству можливість виконувати замовлення на внутрішній ринок і на експорт, значно розширюючи можливості встановлення коопераційних зв'язків зі світовими виробниками автомобілів, а також збуту продукції. Обсяг перероблюваного листового прокату складає 90 000 тонн на рік.

 

ЗВАРЮВАЛЬНЕ ВИРОБНИЦТВО

Автоматизація виробництва, практично повністю виключила людський ресурс, особливо на етапі зварювання кузова, поліпшила швидкість і якість вироблених операцій. Зварювання кузовів ведеться на лініях, оснащених унікальним, не має аналогів в Україні, обладнанням. Операції проводяться робототехнологічними комплексами. 
22Максимальна механізація й автоматизація зварювального виробництва дозволяє при невеликих трудовитратах не тільки забезпечувати якість відповідно до найбільш жорстких вимог, а й контролювати його сучасними засобами діагностики. До складу зварювального виробництва входять гнучкі автоматичні лінії «FANUC», «СОМАU", «КUKA», системи управління «Texas-500», «Alen-Bredley», «Simatik-110».

Рівень якості зварених кузовів визначається в лабораторії геометрії кузова із застосуванням сучасного обладнання, що відповідає світовим стандартам. Координатно-вимірювальна машина PRO Compact, встановлена в лабораторії, - багатопрофільна, виконує вимірювальні функції, сканує поверхні, і за допомогою програмного забезпечення перетворює їх у поверхні тривимірного зображення. Якість зварних з'єднань контролюється руйнівним та неруйнівним методом. Якість лицьової поверхні і відповідність зазорів навісних вузлів контролюється на 100% виготовляються кузовів. Продуктивність становить 22 вузли на годину.

Фарбувальне виробництво

Процес фарбування має дві складові: фарбування кузова і фарбування пластмасових деталей.

До подачі деталей у камери забарвлення проводиться знежирення, промивання, обдув і сушка в агрегаті підготовки поверхні. Після газополум'яної обробки і обдування іонізованим повітрям деталі надходять в камери грунтування і фарбування. Всі процеси здійснюються з використанням роботів. Підготовка поверхні кузова на стадії знежирення і фосфатування виконується методом занурення в катафорезну ванну і розбризкування з застосуванням суміші фосфатування і катодного електрофорезу. Використання матеріалів забарвлень виробництва фірм BASF і KCC і сучасна технологія забарвлення надають гарантію проти наскрізної корозії кузова на 10 років.
11За етапом нанесення герметиків слідує трицикл забарвлення. Головка розпилювача кожного робота «SAMES» обертається зі швидкістю 30 тисяч оборотів в хвилину, забарвлення одного кузова займає 1 хвилину 25 секунд.

На лініях передбачена можливість використання емалей типу «пастель» та «металік». У цеху фарбування встановлено дев'ять сучасних роботів, п'ять з них призначені для нанесення фарби, чотири - лаку. Можливості цеху забарвлення - конвеєр зі швидкістю 3,75 м / хв., де кузова забарвлюються в 12 кольорів: 8 - металік, 4 - пастель.

Нове роботизоване устаткування легко піддається перепрограмуванню, виконуючи забарвлення швидко і якісно. У виробництві діють дві автоматичні лінії загальною довжиною вантажного конвеєра 4 100 м.

Фарбувальні конвеєри забезпечують потужність 32 кузова на годину.

МОТОРНЕ ВИРОБНИЦТВО

Мелітопольський моторний завод є госпрозрахунковим підприємством ПАТ «ЗАЗ» і веде свою історію з 1908 р., коли І. Заферман відкрив завод з виробництва нафтових двигунів.

Історія підприємства нерозривно пов'язана зі спеціалізацією на випуску силових агрегатів і постійним розвитком. Саме в Мелітополі були виготовлені перші двигуни до легендарного автомобіля "Запорожець". Автомобілі Запорізького автозаводу «Таврія», «Славута» і «Сенс» також оснащуються мелітопольськими двигунами.

Мелітопольський моторний став першим заводом в Україні, який розробив конструкцію двигуна з системою розгорнутого впорскування палива й електронною системою управління двигуном (МеМЗ-307 потужністю 70 к.с.).

У 2004 році заводу вручено Сертифікат відповідності системи менеджменту якості Міжнародному стандарту ISO 9001:2000, виданий транснаціональним Міжнародним технічним товариством БЮРО ВЕРІТАС.

Незважаючи на те, що основним замовником Мелітопольського заводу залишається Запорізький автозавод, частина продукції (запасні частини) відправляється і на експорт.

Сьогодні на підприємстві працюють більше трьох тисяч чоловік. Його роботу забезпечують 256 постачальників (в Україні - 203, у Росії - 45, далеке зарубіжжя - 8). Крім виробництва двигунів МеМЗ випускає нові види продукції: напівпричіп-автовоз, евакуатор, вантажна платформа, автофургон на базі ТАТА.

Мелітопольський моторний завод виробляє силові агрегати, що відповідають стандарту Євро - 2: двигуни об'ємом до 1,4 л і трансмісії.
Контакт ГРП «МеМЗ»: 38 (292) 7-41-40, 7-41-16.

СКЛАДАЛЬНЕ ВИРОБНИЦТВО

У виробництві використовується принцип потокових ліній з використанням системи підвісних та підлогу тротуарних конвеєрів. 44Складання автомобілів «Ланос», «Славута», «Таврія-Пікап» проводиться одночасно темпом 32 автомобіля на годину. Кожні дві хвилини протягом 8 годин тут сходить з конвеєра готовий автомобіль, то є 240 авто за зміну.


Нова конвеєрна лінія і устаткування, що застосовується для складання, є універсальними, що дозволяє легко адаптувати цех під складання нових моделей автомобілів.

 

Запорізький автозавод виробляє методом повномасштабного виробництва 5 моделей легкових автомобілів під брендом ЗАЗ. Частина комплектуючих - силові агрегати, арматура, сидіння, пластмасові вироби - виробляються на підприємстві. Решту забезпечують підприємства-постачальники, більше 80% яких локалізоване в Україну.

ВИПРОБУВАННЯ

Параметри автомобіля перевіряються на встановлених у складальному цеху стендах обкатки, випробувань гальм, регулювання кутів установки керованих коліс і регулювання світла фар.
Після стендових випробувань автомобіль відправляється на дорожні випробування. Трек складається з різних типів покриттів - "Лежачий поліцейський", пластин для перевірки асиметричних навантажень, канатів для перевірки симетричних навантажень, різних видів дорожнього покриття. Експерти-випробувачі перевіряють автомобіль на відповідність вимогам по шуму, вібрації і жорсткості, проводять додатковий візуальний огляд всіх вузлів і агрегатів тестованої машини на естакаді для підйому / спуску. Кожен автомобіль проходить остаточну обробку, яка включає наступні етапи:

 

миття після дорожньої обкатки;
інспекційний контроль на герметичність;
усунення дефектів, виявлених після дорожньої обкатки;
контроль лицьових поверхонь;
установка додаткових опцій.

 

ЛОГІСТИКА

Після проведених випробувань і остаточної обробки сформована партія автомобілів переміщається на склад готової продукції, у відділ логістики автомобілів. Модернізована система логістики на ЗАЗі постійно розвивається, забезпечуючи оперативність, ефективність і якість комплексу робіт, пов'язаних як зі своєчасними доставками комплектуючих виробів на заводські конвеєри, так і з оперативними доставками готового авто в мережу продажу під замовлення його майбутнього власника. Центр логістики (площа 12 тис. кв.м.), розташований на території заводу, дозволяє в безперервному режимі одержувати сотні тисяч вантажів, необхідних для виробництва, ефективно їх обробляти й оперативно доставляти до місця призначення на виробництво. Сьогодні в систему логістики також включені дві секції для накопичення і відвантаження готової продукції загальною площею 51 289 кв.м., де можуть знаходитися понад 1300 нових автомобілів, які щодня готові до відправлення в різні куточки України.


ПАТ «ЗАЗ» активно реалізовує експортну політику, закріплюючи досягнуті позиції на експортних ринках і розвиваючи нові напрямки. Підприємство здійснює експорт автомобілів, машинокомплектів та комплектуючих до Росії, Казахстану, Азербайджану, Грузії, Вірменії, Білорусії, Сирії, Йорданії, Іраку, Єгипту.

Презентація Корпорації УкрАВТО


УкрАВТО у Вашому мiстi