Новини
08.08.2014

50 РОКІВ ІННОВАЦІЙ: OPEL DESIGN STUDIO - перший у своєму роді ДИЗАЙН-ЦЕНТР В ЄВРОПІ

1964 був роком проведення XI Зимових Олімпійських ігор в Інсбруку, кількома місяцями пізніше Олімпійський вогонь був запалений на XVIII Літніх Олімпійських іграх в Токіо. Тим часом у Рюссельсхаймі теж проходили особливі торжества. Вперше відвідувачі змогли оглянути новий дизайн-центр Opel Design Studio в будівлі № 10. Але незабаром після грандіозного відкриття об'єкт з футуристичним виглядом був знову закритий для публіки. З червня 1964 тут стали прийматися рішення, що належали до форм, кольорів та функцій автомобілів цього бренду. «Простіше потрапити в Форт Нокс, ніж в будівлю № 10», - сказав пізніше один із співробітників.

1

 

Офіційне відкриття цієї будівлі стало наріжним каменем в автомобільній історії Європи. Це був найбільший дизайн-центр, що належав європейському автовиробникові. До цього моменту більшість європейських автовиробників для розробки нових концепцій автомобілів запрошували фахівців з інших компаній. «Меккою» автомобільного дизайну вважалася Північна Італія, і, особливо, столиця регіону П'ємонт, Турин. П'єтро Фруа (Pietro Frua), Джузеппе «Нуччио» Бертоне (Guiseppe "Nuccio" Bertone) і Пінінфаріна (Pininfarina) створили кузовні ательє на просторі між Альпами і Апенін. У цих студіях був створений дизайн багатьох серійних автомобілів і концепт-карів.

 

2

  Ідея створення власного дизайн-центру Opel прийшла від материнської компанії GM з США. У Уоррене, штат Мічиган, біля штаб-квартири в Детройті вже існував дизайн-центр GM Styling, в якому над виглядом майбутніх автомобілів працювали вже з кінця 1950-х років. Після заснування підрозділу Art & Color в 1927 році, очолюваного Харлі Ерлом (Harley Earl), в 1937 році воно було перейменоване в GM Styling - всього через рік після того, як GM представив Buick Y-Job, що став першим істинним концепт-каром в автомобільній історії. Метою цієї роботи стало створення нового великого кабріолета Buick, який можна було б представити публіці. Потім будівлю, схожу на будинок у Уоррене, було побудовано в Рюссельсхаймі - з ідентичною формою, плануванням і функціями, але трохи менших розмірів.

Проте завдання студії дизайну в 

Рюссельсхаймі були складнішими: вона була призначена не тільки для створення нового слова в дизайні майбутніх моделей, а й для формування та відточування уявлень про дизайні автомобілі далекого майбутнього. Дизайн представлявся як стратегічна основа для досягнення успіху, а не як самоціль. У цьому полягало корінна відмінність. У той час як інші розробляли нові форми кузова, в Рюссельсхаймі створювали мову дизайну і емоції, включаючи імідж автомобіля, і те, чого очікують клієнти від автомобілів майбутнього.

  У Advanced Studio, що знаходилася в будівлі № 10, не робили розробок серійних автомобілів. Співробітники студії відповідали не за те, що буде рухатися по дорогах завтра, а за ті можливості і якість нових продуктів, які повинні залучати клієнтів до бренду роками. Це стало справжнім викликом. Оскільки, як сказав один з дизайнерів, якщо ви йдете на крок вперед від уявлень більшості, ви опиняєтеся на краю прірви під назвою «нудьга». А якщо ви робите великий і сміливий скачок вперед, ви робите себе недосяжними для більшості людей. Якби хто-небудь увійшов в королівський палац у 19 столітті з планшетним комп'ютером в руках, всі навколишні вирішили б, що його потрібно помістити у в'язницю за небезпечну поведінку. Можливо тому життя в багатьох автомобільних дизайн-центрах була настільки нудною і невиразною вже через кілька років після відкриття.

Завдання дизайн-центру Opel робило його унікальною європейською студією. Він швидко став європейською школою автомобільного дизайну і центром тяжіння кращих дизайнерів галузі. Список співробітників центру читається як «Хто є хто в світі автомобільного дизайну»: Анатоль Лапін (Anatole Lapine), Ерхард Шнелль (Erhard Schnell), Джордж Галлион (George Gallion), Чарльз М. «Чак» Джордан (Charles M. 'Chuck' Jordan), Герберт Кіллмер (Herbert Killmer), Кріс Бенгл (Chris Bangle), Мурат Наср (Murat Nasr) і Хідео Кодама (Hideo Kodama). Багато хто з них зробили кар'єру в інших компаніях і заснували свої дизайн-студії. Безліч ідей, форм і дизайнерських рішень, що відносяться до автомобілів, зароджувалися в Рюссельсхаймі в далеких 1960-х.

3

 

Список легендарних зразків цього виду мистецтва, створених в Opel Advanced Design Studio за ці 50 років, вражає різноманітністю. Opel Experimental GT став першим шедевром, створеним молодий, амбітною командою і був представлений всього через рік після відкриття дизайн-центру. А дебют ефектного спорт-кара відбувся в 1965 році на Франкфуртському автосалоні. Потім з невеликими проміжками послідували Opel CD, елегантне купе з обтічними формами з двигуном V8 в 1969 році, GT2 зі зсувними дверима в 1975 році і Tech1 з унікальною обтічністю - коефіцієнт аеродинамічного опору, рівний 0,235, став сенсацією на початку 1980-х. Останні роботи співробітники Advanced Design Studio представили на останньому автосалоні у Франкфурті. Концепт-кар Opel Monza яскраво демонструє якісь дизайнерські рішення і технічні нововведення ми зможемо спостерігати в нових моделях бренду в майбутніх роках.

4  65

УкрАВТО у Вашому місті