Новини
15.09.2014

25-РІЧЧЯ OPEL CALIBRA: ВІД ЧЕМПІОНА З АЕРОДИНАМІКИ ДО КУЛЬТОВОГО КУПЕ

Сенсаційна прем'єра Франкфуртського автосалону 1989 року.

Приголомшлива обтічність кузова: 0,26 - найнижчий коефіцієнт аеродинамічного опору для серійних автомобілів.

Спортивні досягнення: повнопривідний Calibra з двигуном V6 перемагає на чемпіонаті ITC 1996 року.

Найуспішніше спортивне купе 1990-х: за сім років випущено 238 647 автомобілів. 

0 Рюссельсхайм. Opel - родоначальник культових купе. Розвиваючи успіх моделей Manta, Opel GT і Monza, рівно 25 років тому обтічний Opel Calibra справив фурор на Франкфуртському автосалоні (IAA) 1989 року. Це був надзвичайно прогресивний концепт, що випереджав час, з найнижчим коефіцієнтом аеродинамічного опору серед серійних автомобілів, незалежною підвіскою всіх коліс, задньою підвіскою на діагональних важелях, опціональним повним приводом, а також надсучасними для того часу бензиновими двигунами, що стандартно оснащується каталітичними нейтралізаторами зі зворотним зв'язком. Такі нововведення були гідно оцінені в 1990 році, коли Calibra отримав найпрестижнішу німецьку автомобільну нагороду «Золоте кермо».

Базовий 2,0-літровий двигун початкового рівня потужністю 85 кВт / 115 к. с. розганяв найобтічніший Opel до 203 км/год, а максимальна швидкість модифікацій з 150-сильним 16-клапанним мотором досягала 223 км/год. Незважаючи на вражаючу динаміку, витрата палива Calibra з 16-клапанним двигуном не перевищувала 7,7 л / 100 км в змішаному циклі. Іншими словами, це був типовий потужний і спортивний Opel, який, однак, пропонувався за скромною ціною - всього 33 900 нім. марок за базову версію.

Приваблива ціна стала візитною карткою для всіх купе з Рюссельсхайма: легендарний Manta був доступним завдяки тому, що модель базувалася на технологіях, що використовувалися в моделі масового випуску Ascona, а Calibra ділив технічну платформу з Opel Vectra. В результаті Manta і Calibra виявилися доступними дрімкарами, що стали згодом культовими купе завдяки вдалому поєднанню динаміки, економічності і надійності. До цих пір вони залишаються популярними класичними автомобілями.

 

Уроки дизайну: форма слідує за функціональністю

Привабливий аеродинамічний дизайн Calibra прекрасно поєднується з безкомпромісною повсякденною практичністю. Незважаючи на формат купе, велика колісна база Calibra забезпечує достатній простір для комфортного розміщення чотирьох осіб. А 980-літровий багажник легко доступний за рахунок широкого отвору. У перелік стандартного устаткування входять рульове управління з гідропідсилювачем, п'ятиступінчаста коробка передач зі зближеними передавальними числами, аудіосистема з шістьма динаміками і тоновані стекла. Як опція пропонувалися чотириступеневий «автомат» і люк з електроприводом.

 

Пріоритети: насамперед - безпека

При розробці Calibra інженери Opel приділяли пильну увагу захисту пішоходів, що фактично стало пріоритетом лише в наші дні. Особливостями дизайну автомобіля були плавні закруглення кузова, приховані щітки склоочисника і водозливні жолобки на даху.

За безпеку відповідали система ABS і фари довгастої форми з поліпшеною світловіддачею і чіткими кордонами світлових променів, а також масивні, витончено вписані в кузов бампери, що поглинають значну частину енергії удару в разі зіткнення.

 

Найзатребуваніші модифікації: на будь-який смак

 

На момент виходу на ринок в 1990 році обидві модифікації Calibra з 2,0 літровими бензиновими двигунами пропонувалися з переднім або опціональним повним приводом. Calibra 4x4 відрізнявся чудовим зчепленням з дорогою, відмінною стійкістю при гальмуванні і прекрасною керованістю. Такі показники заслуговували збільшення потенціалу моторів, і в березні 1992 року Opel справив фурор, запропонувавши Calibra Turbo за ціною всього 49 800 нім. марок. У перелік базового обладнання новинки входили: 6-ступінчаста коробка передач, спортивні сидіння і 16-дюймові легкосплавні колісні диски з шинами 205/50. Однак головним нововведенням став 2,0-літровий турбомотор потужністю 204 к. с. (150 кВт) з характеристикою крутного моменту, що нагадує форму Столової гори в Кейптауні. Іншими словами, запас потужності під педаллю акселератора Calibra Turbo був просто приголомшливим!

0

Автомобілі Calibra Keke Rosberg Edition, зрозуміло, стали легендою. Незадовго до дебюту у німецькому кузовному чемпіонаті (1993/94 рр.) Opel представив новий Calibra з 2,5-літровим двигуном V6 потужністю 125 кВт / 170 к. с., а також версії з 2,0-літровим чотирициліндровим мотором в кузові, пофарбованому в біло-жовті кольори DTM. Клієнти, які обрали версію Calibra Cliff Motorsport в травні 1996 року, виявилися ще на крок попереду. Дизайн кузова був ідентичний забарвленню гоночного боліда Opel класу 1, на якому Мануель Ройтер (Manuel Reuter) став переможцем чемпіонату ITC (міжнародний чемпіонат DTM) в кінці сезону. Дорожня версія гоночного Cliff отримала занижену на 20 мм підвіску, легкосплавні колісні диски BBS (7J x 16) і перевагу в ціні 3 601 нім. марок.

 

Урочистий фінал: Last Edition

Уже через рік після успіху на ITC модель Calibra вийшла на іншу фінішну пряму, на цей раз до завершення випуску. Після реєстрації 222000 автомобілів, починаючи з 1990 року, була випущена спеціальна обмежена серія Last Edition, що стала останньою сторінкою в історії моделі Calibra. Замовлення на автомобілі «прощальної» серії приймалися до квітня 1997 року. У комплектацію входили спортивна підвіска, колісні диски BBS, розкішна шкіряна обробка і кондиціонер. Пропонувалися модифікації з 2,5-літровим двигуном V6 або 2,0-літровим чотирициліндровим агрегатом потужністю 136 к. с. / 100 кВт.

29 серпня 1997 виробництво Calibra було офіційно припинено. За сім років на заводі Opel в Рюссельсхаймі і контрактному підприємстві компанії Valmet в Уусікаупункі (Фінляндія) було випущено 238647 Calibra. Для задоволення високого попиту обсяг випуску був збільшений з запланованих 20 000 до 60 000 одиниць на рік з передачею частини виробництва на завод Valmet Automotive.

Найбільшими ринками для Calibra стали Німеччина, Великобританія, Італія, Іспанія і Франція. Лідером продажів була 115-сильна базова модель, що розійшлася накладом 130000 одиниць. За нею слідувала 150-сильна модифікація з 2,0-літровим двигуном, обсяг продажів якої склав 61 000 автомобілів.

Останнім конвеєр покинув чорний Calibra Last Edition з 2,0-літровим 16-клапанним двигуном. В даний час Calibra з колекції Opel Classic бере участь у багатьох виставках класичних автомобілів, де завжди стає фаворитом.

УкрАВТО у Вашому місті